روشهای رایج درتشخیص دردهای مفصل ساکروایلیاک
بیماریهایی با تظاهرات شبیه به آنچه که در فتق دیسک دیده می شود یک مشکل بحث بر انگیز درپروسه تشخیصی وتصمیم گیری کلینکال در بیماران مبتلا به کمر درد ایجاد کرده اند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۸
این موضوع بیمار ممکن است تحت عکسبرداری و تستهای کلینیکال قرار بگیرد ولی علت واقعی مشکلش نا مشخص باقی بماند.هنوز در مقابل درمانهای غیر تهاجمی کمر درد مقاومت میشود.جراحی باز عدم مزیتهای همچون آسیبهای بافتهای داخلی تحت جراحی قرار گرفته٬فیبروزه شدن بافت اپی دورال و تشکیل بافت اسکاررا به همراه دارد. مفصل ساکرو ایلیاک بطور بسیار ضعیفی بعنوان یکی از عوامل شناخته شده در ایجاد کمر درد تعریف شده است.محققین مفصل ساکرو ایلیاک را از طریق تزریق داروهای بی حسی مو ضعی به عنوان یکی از جایگاههای ایجاد کمر درد دریافته اند.کم تحرکی نسبی مفصل ساکرو ایلیاک و غیر قرینگی ناشی از آن در ناحیه لگن به عنوان اختلال این مفصل تعریف می شود. مراحل پایه ای که منجر به ایجاد درد در این ناحیه میشود هنوز مورد بحث است.فرض می شود که کمر درد ممکن است از بافتهای لگن یا ناحیه انتهای کمر به دلیل غیر قرینگی لگن و از تحرک زیاد و یا تحرک کم ناحیه ستون فقرات کمری یا حرکت مفصل ساکروایلیاک بوجود آید.